Przejdź do głównej zawartości

Elsword - end game

1. Henir

Jest to stary end game, obecnie raczej nie ma sensu, chyba że ktoś naprawdę chce. Brakuje mu efektów, które są kluczowe, ale za cały set można zgarnąć +10% do ataku. Ekwipunek henirowy można craftować u Glave'a, który znajduje się w każdej rest arei (miejsca zaznaczone na czerwono w CoBo Express) i Feicie oraz Elrianode. Do wycraftowania zbroi potrzeba nam dwóch typów kryształów, które można zdobyć, akceptując quest i robiąc codziennie po 2 lub 3 razy mapę Henir's Time and Space.

2. Heroic

Co tu dużo mówić, jest to set, którego części można kupić albo zdobyć na mapach heroicznych (Heroic Mode Heroic Dungeon). Znajdują się w nim trzy istotne elementy, na które warto zwrócić uwagę:
  • Heroic rank — określenie, ile konkretnych normalnych stat dodaje nam część ekwipunku. Jest to raczej mało istotna sprawa, ale warto mieć coś powyżej dwudziestki. 
  • Różne buffy bezpośrednio pod heroic rank — takie jak attack/attacked, ignores magical defense, party's critical, upon using strength skill, increase strength's skill damage for 9% (5 stacks) i tak dalej. Są to efekty, które najbardziej nas w tym ekwipunku interesują. Istnieje pewien szablon i pokrywa się on właściwie z tym, co robimy w ekwipunku Elrianode, czyli drodze trzeciej. Można oczywiście zrobić to inaczej, ale stary, sprawdzony sposób głosi: góra stroju — attack/attacked minimum 7% — jest to buff zwiększający obrażenia podczas gdy atakujemy lub jesteśmy atakowani; dół stroju - party's physical/magical (według przewodniego ataku klasy - można to sprawdzić w szczegółowych statach - atak o największym współczynniku będzie przewodni, ale niektóre klasy używają i tego, i tego, dlatego to już zależy od skilli, których używacie najczęściej) attack increase minimum 8%; rękawiczki — all skill damage 32% lub więcej lub upon using tenacity/strength/bravery... (zależnie od skilli, których wasza klasa używa najwięcej) — kiedy używamy określonego typu skilla, daje nam on krótkiego buffa trwającego 10 sekund, którego można pięć razy powtórzyć i tak otrzymany buff do ataku tego typu skilli będzie wynosił tyle, co podana w nim wartość razy pięć. Stackery są raczej odradzane, bo to tylko niepotrzebny kłopot; buty - damage dealt to boss monsters minimum 8%, oczywiście taki efekt zwiększa obrażenia zadane bossom.
  • Buffy do skilli — może wyjdzie trochę sprzeczność, bo wcześniej mówiłem, że warto na te rzeczy zwrócić uwagę, ale niech będzie. Chyba nie muszę tłumaczyć, co daje ten efekt. Albo dobra, wytłumaczę. Rzecz jasna zwiększa obrażenia danego skilla. I tyle. Nie jest to fajne, dlatego że buff do skilla prawie nigdy nie idzie w parze z dobrym buffem nad nim.

3. Elrianode

Czyli najbardziej optymalny i polecany end game. Polega on na mniej więcej tym samym co heroic, ale wygląda to trochę inaczej. Każdy efekt z osobna — rangę, pierwszy i drugi buff — zdobywa się osobno, dlatego można jak z gliny ulepić to, co się dokładnie chce. "Bazę", której się nie ubiera, bo sama w sobie jest słaba, zdobywa się po ukończeniu questów (4) na drugą mapę Elrianode. 

Łzy (el tear fragment) to takie pendrive'y z buffami i efektami. Można je dropnąć na każdej mapie Elrianode, a najbardziej na raidzie Fahrmann's Peak (Drabaki) oraz El Tower Defense (normal mode). Efekty dropią podobnie jak heroiczne. Najpierw należy zidentyfikować łzy, aby dowiedzieć się, jaki zawierają buff. W większości przypadków jednak teary kupuje się od innych ludzi, poprzez tablicę, trade, cokolwiek. Strasznie trudno jest natrafić na swój kolor, mimo że istnieją tylko trzy.

No właśnie. Czemu jedne są niebieskie, inne czerwone, a drugie fioletowe... Nie, to nie dlatego, że ładnie wygląda, jak jest kolorowo. Niebieskie służą do rozgrywki na mapach i dla postaci, które używają magicznego ataku najwięcej. Czerwone odwrotnie, a fioletowe do PVP. Niebieskie i czerwone buffują atak (5%) i skill damage (10%), a fioletowe obronę. Wszystkie wybrane teary muszą mieć jeden kolor, aby buff zadziałał.

Poza kolorami, teary podzielone są na cztery grupy, które odpowiadają heroicznym:
  • Balance = heroic rank,
  • Proficiency = pierwszy buff,
  • Destruction = drugi buff,
  • Transformation = dodatkowe efekty do statystyk, w to miejsce zazwyczaj wkłada się Critical Damage 2-3%.
Do każdej części ekwipunku można włożyć maksymalnie jeden rodzaj tearów, oprócz transformation, których można włożyć w sumie 3 (2 od ulepszenia +9, 3 od ulepszenia +10).

Kiedy zdobędziemy już interesujący nas el tear, można go włożyć do ekwipunku u NPC Denif, który znajduje się w Elrianode (świątynia).

Coś jeszcze?

Oprócz efektów, należy również zaczarować ekwipunek różnymi atrybutami. Najbardziej opłaca się woda, ogień, wiatr prawie wcale (przynajmniej nie do map). No i sockety. W każdy ekwipunek można włożyć kryształy podwyższające pewne statystyki. Najbardziej liczą się critical (86% minimum) i maximize (90% minimum). Owe staty będą zwiększać naszą siłę. Maximize zmniejsza różnicę między najsłabszym a najsilniejszym atakiem, a critical zwiększa szansę na trafienie krytyczne (czerwone). Do tego celu korzysta się z Warped Magic Stone of the Wise (do maximize), Magic Stone of the Wise (wszystkie statystyki) lub innych tego typu kamieni albo Refined Magic Stone of (...). Warto zwracać uwagę na ceny tychże kamieni na tablicy. Zawsze wybiera się A+ lub wyższej rangi, inne nie mają racji bytu w naszym ekwipunku. Są drogie, ale dają znaczącego kopa. 

Wracając do zaczarowania atrybutami, warto zwrócić uwagę na to, co damy do broni. Atrybuty w broni zachowują się tak, że zamiast dawać nam obronę przeciwko żywiołom, zaczarowują powierzchnię broni i sami możemy zadawać różne żywiołowe debuffy. Najlepszą konfiguracją na ten moment jest 2 razy woda i 2 razy światło (w tej kolejności), na PVP można już dać coś innego.

Właśnie. Broń. Absolutnym must-have jest Apocalypse Type: Void Weapon, którą można uzyskać poprzez ciągłe powtarzanie mapy Add's Energy Fusion Theory. Poza tym z mapy dropią odłamki, którymi można stopniowo ulepszać broń.  Z kawałków można tworzyć dyski. (Zawieramy je w broni za pomocą mystic enchant w Elrianode - Alchemy Refiner i Elysion - Hugo). W sumie to jest to najważniejsza część ekwipunku, ale obchodzenie się z nią jest o tyle proste, że nie potrzebuje osobnego artykułu.
A tak w ogóle, to lepiej uzbroić się w broń heroiczną lub henirówkę, jeśli chce się robić mapę Adda. Najlepiej najpierw skupić się na lewej i załatwić dobrą broń, jeżeli heroiczną to minimum 25 rank i dobić na niej +9 (jeśli serwer jest Voidem, to wystarczy chodzić na Henira i mieć kasę albo kupić sobie z tablicy), lewa strona może zostać +7.

Ważne są również akcesoria. W internecie istnieje pełno opcji, które można podpatrzeć. Na pewno początkującego gracza nie stać na akcesoria z Ice Burnera, dlatego na dobry początek warto zaopatrzyć się w bransoletę, kolczyki i włócznię Ignii, dwa pierścionki zwiększające obrażenia Active i Special Active o 20%, Velder Kingdom's Necklace (różowy), Transformation tool oraz akcesoria z Dimension of Sinister Intent.


Dodatkowo można starać się też o tytuły. Najlepsze są te dodające % do ataku, maximize lub criticala.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Poradnik Devi / Brahman Samraat

LEGENDA [rozwiń] PvE Player vs Environment. Granie na mapach przeciwko potworom i bossom. PvP Player vs Player combosy Kombinacje klawiszy Z, X oraz strzałek, które pozwalają na szczególne ruchy. (X) oznacza przytrzymanie klawisza, (X...) ciągłe przyciskanie w dany klawisz. cooldown Czas, w którym skill jest niedostępny po użyciu super armor, stoic Stan, w którym uderzenia nie wywołają u nas chwilowego zatrzymania ruchów, redukuje również otrzymywane obrażenia o 30%. [Active] Umiejętność aktywna, "aktywka", skille pomocne na PvE i niezbędne na PvP. [Tenacity] Najsłabsza umiejętność specjalna [Strength] Silna umiejętność specjalna [Bravery] Najsilniejsza umiejętność specjalna [Hyperactive] Najsilniejsza umiejętność postaci (zwykle). Kosztuje 300 MP i 1 esencję el. [Pasywna] Umiejętność, której nie wykorzystuje się kliknięciem w odpowiadający klawisz, a odpowiednimi operacjami (albo

Ekwipunek Elrianode

  BALANCE:  El tear lv. 20~29   DESTRUCTION: (skill)'s damage increases +10~12% PROFICIENCY:  Polarize: Attack/attacked damage +8~10% albo [Enhancement Lv.]+2 TRANSFORMATION: Critical damage +2~3%   BALANCE:  El tear lv. 20~29   DESTRUCTION: (skill)'s damage increases +10~12% PROFICIENCY: Party's physical attack power +8~10% lub Party's magical attack power +8~10% albo [Enhancement Lv.]+2 TRANSFORMATION: Critical damage +2~3%     BALANCE:  El tear lv. 20~29   DESTRUCTION: (skill)'s damage increases +10~12% PROFICIENCY: All skill damage +36~44% albo [*5Enhancement Lv.] TRANSFORMATION: Critical damage +2~3%     BALANCE:  El tear lv. 20~29   DESTRUCTION: (skill)'s damage increases +10~12% PROFICIENCY: Damage dealt to boss monsters +8~10% lub [Enhancement Lv.]+2 lub Ignores Physical/Magical Defense Power TRANSFORMATION: Critical damage +2~3% Jeśli chodzi o balance , są to łzy stosowane do podwyżs